Visualització sol post
#4
Jo parlo Català sempre, amb qui sigui, també quan em truquen per telefon. Jo a no ser que em diguin que no entenen el Català, no canvio, i moltes vegades continuo parlant Català encara que no m'entenguin, aixi l'aprenen, es una qüestió de ser educat i no canviar d'idioma perquè si, aixi l'únic que fem es impedir que aprenguin l'idioma, si jo anés a Anglaterra m'agradaria que em parlessis en angles sempre per poder aprendre'l (o en el meu cas millorar-lo). Òbviament també depèn de la persona i el lloc, en el treball es mes difícil perquè cal ser diligent amb la feina, però per exemple jo tenia una companya portuguesa que portava tot lo de Portugal de l'empresa, i em va dir que no entenia el Català, i jo li vaig dir que jo no entenia el Portuguès, aixi doncs li vaig dir que ella em parles en Portuguès i jo a ella en Català, aixi els dos aprendríem dues llengües, i tots dos cofois.
Fins avui dia no me topat amb cap persona que s'emprenyi perquè li parli en Català, i molta gent que jo pensava que no m'entendria, com per exemple treballadors estrangers, resulta que m'han entès quan els parlava en Català, òbviament alguns amb dificultats. Aixi que ja sabeu, si voleu fer país i estendre la nostre llengua, oblideu els tòpics de tants anys, que es pot viure perfectament nomes en Català, i si cap pensa que visc a una zona amb molta població Catalana s'equivoca, visc al Baix Llobregat (bressol de l'immigració espanyola) i soc de pares Castellano-parlants.
Sigues el primer a qui li agrada això.