Daniel OG
#0
Propose un joc, heu d'endivinar el significat d'aquestes paraules pròpies del Baix Vinalopó i altres territoris valencians. Poseu les vostres respostes i la setmana que ve publique la solució. Indiqueu la paraula, dos punts i a continuació a, b o c. [highlight]NO VAL GOOGLE, ÉS UN JOC!.[/highlight]
Rotovato a- Peça plàstica que unix el motor amb la transmissió [highlight]b- Eina que s'enganxa al tractor per llaurar la terra[/highlight] c- Contrapés que es posa a les mules perquè no reculen al llaurar Petita a- Qualsevol cosa de poca mida [highlight]b- Gallina ponedora[/highlight] c- Pot de iogurt Avío a- Joies b- Troncs, rames, ... per cremar [highlight]c- Coses, trastos[/highlight] Empelt [highlight]a- Unió de dos trossos de plantes o arbres per formar una espècie conjunta/simbiosi[/highlight] b- Guarir una ferida c- Fer un cosit a unes espardenyes trencades o foradades Machina a- Antena de televisió [highlight]b- Eina per riuxar amb verí la brossa[/highlight] c- Joguina electrònica Fesseta [highlight]a- Aixada xicoteta per fer clots xicotets[/highlight] b- Barca de riu c- Agulla gran per cosir amb llana Ensofatar a- Recollir o escampar l'aigua amb una granera [highlight]b- Acció de tirar verins a la mala brossa[/highlight] c- Ordenar un armari, calaix, frigorífic, ... Llegona a- Eina de dentista per arrancar queixals [highlight]b- Una aixada ampla, a mig camí entre aixada i pala[/highlight] c- Eina tallant per castrar animals Carromato [highlight]a- Vehicle tirat per cavalls[/highlight] b- Bossa on es guarden armes c- Furgoneta vella Guatxe a- Mescla de farina i vi per fer dolços [highlight]b- Mescla de fang, aigua bruta, excrements, ... que es produix als corrals i terra d'animals quan plou.[/highlight] c- Excrements de gats Ramàs [highlight]a- Granera feta d'una part de palmera[/highlight] b- Espècie de figuera de troncs negres c- Conjunt d'animals Catxumbo a- Draps per netejar b- Cadires de mida inferior a la normal, normalment per estar al costat del foc [highlight]c- Recipient de qualsevol forma[/highlight] Matxo [highlight]a- Bou per llaurar[/highlight] b- Home valent c- Cavall que porta un carro Fogasseta a- Tela metàl·lica usada en els corrals perquè no s'escapen els animals [highlight]b- Massa esponjosa de farina i ous recoberta amb torrat i sucre abundant[/highlight] c- Medecina pels maldecaps Apunxonar-se [highlight]a- Ajupir-se, quedar-se recolçat al terra amb els genolls[/highlight] b- Injectar-se amb una xeringa un medicament c- Morir, caure mort Alficòs a- Mot vulgar per referir-se a un tractor (per la marca Albicoz) b- Vara d'un ramader per controlar els animals [highlight]c- Hortalissa verda i allargada, a meitat entre cogombre i api[/highlight]
Sigues el primer a qui li agrada això.
Marina
#8
quan són les recuperacions? T.T
Sigues el primer a qui li agrada això.
vic !!! estem en empat .... ben jugat .... xDxD
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#10
a sobre heu copiat????
la marina i jo sent legals........ ei tio dani, vigila als exàmens!!!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Qui ha dit que em copiat? ¬¬ ... mentida !!! jo he sigut legal ... daaaaaa ... posa ordre !!
Sigues el primer a qui li agrada això.
#12
Encara que no l'he fet perquè no ho havia vist recolze a Ta, han copiat!!!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Com que em copiat !!! Gràcia ... malament .. e.e.e? ja no t'arregle el pc ... :(
Sigues el primer a qui li agrada això.
#14
L'any que ve no em preguntes res d'anglés...o del que siga xD :P
Sigues el primer a qui li agrada això.
Talia
#15
ahi ahiii............... xD
ho pots reconeixeeer, no passa res, li direm a dani que no et baixe la nota!
Sigues el primer a qui li agrada això.
Vaaaaleeee grace ... te'l arreglare ... :) ... sorry ... :P
Sigues el primer a qui li agrada això.
#17
vols dir que tornarà a anar malament???? ¬¬' d'ací res tinc l'xp
Sigues el primer a qui li agrada això.
nuuuuuuuu !!!
pD: si et poses unix .. anira millor .. lololol ... pero xp millor que vista ... xDxD
Sigues el primer a qui li agrada això.
#19
unix?linux? si m'ho pagues tu està fet... xD
Sigues el primer a qui li agrada això.
ejem .. ejem .. es gratis ... ¬¬ ... i si vols tel pose ;) ... i t'ajude a fer el cambí :)
Sigues el primer a qui li agrada això.
#21
ahhhhhh ...xD no, té igual...damunt que me l'han canviat aposta.. haha però gràcies, àlex ;)
Sigues el primer a qui li agrada això.
tu sabras ... xDxD ... derres :)
Sigues el primer a qui li agrada això.