per en 21 Maig 2013
1,319 Vistes

 

A més de ser més sa que l'autobús i el cotxe, desplaçar-se caminant a l'institut millora el rendiment cognitiu dels adolescents, segons revela un estudi en què han participat diverses universitats espanyoles. A més, com més gran sigui el trajecte que es realitza majors són els beneficis obtinguts.

Els investigadors van seleccionar una mostra de 1700 adolescents d'entre 13 i 18 anys residents en diverses ciutats espanyoles, i van analitzar la manera de desplaçament al centre educatiu, el rendiment cognitiu mitjançant una prova d'habilitats educatives, així com diverses variables relatives a l'estat de salut, sobrepès, índex de massa corporal i estatus socioeconòmic familiar.

Els resultats, que es publiquen a la revista Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, van revelar que les noies que van caminant a l'institut tenen millor rendiment que aquelles que van en autobús o cotxe. A més, aquelles que empren més de 15 minuts a anar caminant a classe també presenten un major rendiment cognitiu que les que viuen més a prop i triguen menys temps a arribar caminant.

"Durant l'adolescència la plasticitat del cervell és més gran que en cap altre període de la vida, el que fa que aquesta etapa sigui la més indicada per estimular la funció cognitiva", expliquen els autors. No obstant això, paradoxalment, l'adolescència és el període de la vida on es produeix una major caiguda de l'activitat física, que resulta molt més acusada en les noies. Per tant, segons el parer dels investigadors, "els adolescents inactius podrien estar perdent un estímul molt important per millorar el seu aprenentatge i rendiment acadèmic".

Ness
Quan anava a l'insti, des de casa hi havien 3 km. I al dia en feia: 12 km, perquè anar-hi amb autobús , primer: s'havia de pagar. segon: arribava més tard que no pas a peu. Tercer: feia massa volta. A peu anava directe. Rendiment acadèmic? Potser la gent d'avui és diferent.
21 Maig 2013