Publicacions
Marcel
.Publicat a L'or dels valencians
Projecte per explicar de la forma més senzilla i gràfica possible el greuge que els valencians paguem des de fa anys per culpa d'un sistema de finançament profundament injust. http://www.verkami.com/locale/es/projects/4862-l-or-dels-valencians Denunciar el maltractament i l'espoli econòmic que patiu els habitants del País Valencià és una bona forma de guanyar consciència nacional i cohesionar el poble entorn d'un objectiu comú que us beneficia com a individus i col·lectiu. Estaria bé fer-ne la màxima difusió!
Que preferiu una Catalunya independent de l'Estat espanyol només o una Catalunya estat independent d'espanya i de la UE? En el primer cas Catalunya seria un estat més de la UE com ara Holanda, Dinamarca... Mentre que en el segon cas Catalunya seria un estat com ara Andorra, Suïssa... però amb mar XD Aquí us deixo un video per aclarir possibles dubtes de les diferents relacions d'estats amb l'UE. http://www.youtube.com/watch?v=5B-99E6gYeQ Amb la independència, què passa amb Europa? ideo que explica els arguments pels quals Catalunya, amb la independència, seguiria formant part d'Europa. Basat en l'article "Europa, Europa" del col·lectiu Wilson.
Déu ni do amb el vídeo!!! "Personalment estic a favor de la idea i en contra de la forma com s'ha executat." Penso el mateix. Abans era un partidari total de la UE i no m'haguès plantejat mai la possibilitat d'una Catalunya fora de la UE,. Per mi la UE era sinònim de progrès, democràcia, prosperitat i defensa de la diversitat front l'estat espanyol... però ara veig que no tan sols la UE no dona suport als anhels democràtics del poble Català sinó que actua com una super-estructura de buròcrates al servei unicament d'interessos econòmics. Si podem crear un Estat propi i que a més és totalment viable econòmicament com diuen tots els economistes internacionals doncs molt millor. La UE sembla un hipermercat, i de democràcia poca, en veritat els ciutadans no pintem res de res només som treballadors-consumidors d'aquest hipermercat però no decidim res, els únics que decideixen són 4 gestors i els seus encarregats-buròcrates... Així ho veig jo.
Crec que esteu confonent Europa, UE (Unió Europea) i l'EEC (Unió Econòmica Europea). Hauríeu d'explicar millor de quin organisme no voleu formar part (d'Europa és impossible a no ser que es traslladara el país físicament xD) Jo crec que hem de formar part de la UE però no de l'EEC, com he explicat al meu blog: http://dani.flog.cat/resist%C3%A8ncia-idees-necess%C3%A0ries-sortir-crisi-regenerar-estat-economia-10554
Bones Free_Nations, Daniol. Molt de gust. Free_nations: Sí veritat? el vídeo està prou bé. Encara que donada la importància i complexitat del tema, prefereixo fugir de simplificacions i agafar totes les informacions amb pinces. M'ha agradat el teu punt de vista. Gràcies. Daniol: Personalment al dir UE em referia al organisme de govern principalment. Vikipèdia Però sigui com sigui crec que totes les idees són molt vàlides, tant la unió econòmica com política. Això sí, penso que el resultat està lluny del objectiu. Jo només volia dir que penso que em de demanar explicacions i no treure conclusions de forma precipitada. Ja donaré un cop d'ull més detingudament al blog. L'he mirat per sobre i està molt bé. Felicitats i gràcies. Salut!
Obro aquest nou tema per debatre sobre com creieu que s'haurien d'organitzar els territoris de llengua Catalana ( CA de Catalunya, Illes Balears, País Valencià, Franja...) independitzats d'espanya. M'explico: Creieu en els Països Catalans com unitat política? O potser creieu que s'haurien de constituir en estats independents uns dels altres respectant l'actual divisió administrativa? Vull dir crear un Estat Català, Estat Balear, Estat Valencià. Que n'opineu? Sobretot m'agradaria saber l'opinió de gent del País Valencià, Illes Balears i fora del Principat de Catalunya en general, però totes les opinions m'interessen molt. ....................................................... ....................................................... ....................................................... ........ El que jo penso és que tot i que valencians, Mallorquins, Franjolins, Andorrans, Catalans del Principat, Catalunya Nord o Algueresos compartim una mateixa llengua i cultura no necessariament hem de formar part d'un mateix estat. Per mi l'ideal seria uns Països Catalans units políticament (Una federació d'estats) però veient el panorama ho veig molt improbable sobretot perquè la societat del País Valencià no em sembla que vagi en aquesta direcció, més aviat tot el contrari ,i també perquè l'Estat Francès comparat amb el Regne d'Espanya és una superpotència poderosa, molt influent internacionalment i amb armes nuclears i tot, que no permetria que la Catalunya Nord tornès a unir-se al Principat de Catalunya. Per tot això sóc partidari de crear quant abans millor l'Estat Català per dues raons. 1. Probablement la independència de Catalunya debilitaria tant a l'Estat espanyol que, a no ser que la UE ho intenti evitar, possiblement acabaria desapareixent com a entitat política o en tot cas faria possible que allà on hi hagi societats amb una consciència nacional forta com és el cas del País Vasc, Navarra, Illes Balears, Galícia... puguin crear-se estats independents o amb una major independència de Madrid. 2. Des d'una Catalunya independent podriem ajudar la resta de territoris de llengua i cultura catalanes a alliberar-se de Madrid o com a mínim a preservar la llengua. Resumint molt, el meu ideal seria uns països catalans (o el nom que sigui) independents d'espanya-castella. Però com que és impossible i no desitjable impossar a societats que no ho volen com al País Valencià per exemple que formin part d'una entitat conjunta amb Catalunya crec que Catalunya ha de crear el seu propi estat independent d'espanya i a partir d'aquí, i segons com evolucioni tot i només si la gent de les Illes Balears, País Valencià, Catalunya Nord hi estan d'acord, treballar per uns PPCC units. Salut.
Països catalans com a unitat única!! la nostra llengua és el català i la nostra cultura, bé, la podem compartir, la poden adquirir tots els estats les mateixes, no? clar que per a les festes cadascú guardaria les seues vull dir la madalena no es celebra a valència i el dia del País valencià no es celebra a Balears... clar que si som un Estat únic, podriem fer un dia dels Països Catalans?!! però tot i així hi han tradicions com les falles que només es celebren a valència i poblacions concretes de la província de Castelló ....