Publicacions
.Publicat a Per què ets independentista?
molt bones! com sempre que llig alguna cosa com la que tú has posat m'ha vingut la pregunta de sempre: vols la independència del teu país, Catalunya? i on ens deixes al País Valencià i a Les Illes? perquè jo tinc ben clar que vull la independència de la mateixa manera que sé que no sóc de Catalunya, sinó del País Valencià. M'agradaria saber el perquè hi ha gent que ens exclou. Vinga, gràcies. Salut i revolta
Aina
.Publicat a Per què ets independentista?
des que vaig escriue el primer comentari aquí han passat moltes coses. Segueixo sentint els espanyols propers, però sento que catalunya és diferent. Per arribar a ser alguna cosa hem d'avançar sols, dins Espanya som un gran poder, crec que podem arribar a ser-ho fora. A més, estic farta de males mirades per expressar el que penso, de crítiques continues a la meva cultura. ells no hi tenen vot, aquí, som nosaltres els que hem de decidir QUÈ és el que volem.
Daniel OG
.Publicat a Per què ets independentista?
Benvinguda a la pàgina. Efectivament, com diu l'Erik sóc del País Valencià així que aquí tenim bastant protagonisme. :D Però al que ella es referia a que molta gent diu que vol la independència per a Catalunya però sense dir res sobre la resta (País Valencià, Illes, etc.) Jo crec que és més per vagueria i desconeixement que per altra cosa com ganes d'excloure.
Aina
.Publicat a Per què ets independentista?
sí, jo em considero catalanista sobretot. encara que tinc sentiments cntradictoris: en part veig com ens maltracten a cadenes com telemadrid o tele5, i em sento una mica fora de lloc, però per l'altra parlo amb gent de fora i em sento orgullosa de poder parlar amb ells, d'entendre'm. Per tant em considero catalanista(abans que espanyola soc catalana) a favor del bilingüisme, però amb molta moltíssima preferència al català, la meva llengua
És una pregunta facil però molt complicada a la vegada... Soc independentista per moltes raons, com ara per poder conservar la part cultural (totes les tradicions populars dels PPCC), conservar la llengua (la llengua espanyola ens esta invaïnt, cada cop que veus un killo parlar espanyol, un immigrant que no sap ni que vol dir catalunya...), part economica (espanya es queda molts dels diners que nosaltres paguem), historicament no som el mateix (abans de 1714 no erem espanyols)... i tot això em diu que jo no soc igual que la resta d'espanyols...
Gina
.Publicat a Per què ets independentista?
S'han donat molts casos de pregunta, i sovint a algú li costa trobar la resposta. Jo, abans d'independentista, em considero catalanista. Això vol dir que principalment vull que es reconegui el dret d'uns ciutadans a poder expressar-se amb total llibertat en la llengua que els seus pares els hi han ensenyat iq ue la seva cultura i història no sigui només un pàgina més d'un llibre. Suposo que amb aquest sentiment crec que la Independència ens podria dur a una situació més o menys com la que demano. I tu, per què ets independentista? I si no ho ets, per què no?
Jo crec que quan hi ha gent en un territori decideix una cosa, s'ha de respectar, i ningú ha de decidir per la gent d'un lloc que no és el seu.. Per tant voto per tots els que vulguin. Quan votes un altre país que es mereix la independència, estas votant també els Països Catalans o senzillament Catalunya (depen de la casella que marquis). Pots votar totes les opcions que vulguis ;)