Publicacions
Gina
.Publicat a Per què ets independentista?
S'han donat molts casos de pregunta, i sovint a algú li costa trobar la resposta. Jo, abans d'independentista, em considero catalanista. Això vol dir que principalment vull que es reconegui el dret d'uns ciutadans a poder expressar-se amb total llibertat en la llengua que els seus pares els hi han ensenyat iq ue la seva cultura i història no sigui només un pàgina més d'un llibre. Suposo que amb aquest sentiment crec que la Independència ens podria dur a una situació més o menys com la que demano. I tu, per què ets independentista? I si no ho ets, per què no?
És una pregunta facil però molt complicada a la vegada... Soc independentista per moltes raons, com ara per poder conservar la part cultural (totes les tradicions populars dels PPCC), conservar la llengua (la llengua espanyola ens esta invaïnt, cada cop que veus un killo parlar espanyol, un immigrant que no sap ni que vol dir catalunya...), part economica (espanya es queda molts dels diners que nosaltres paguem), historicament no som el mateix (abans de 1714 no erem espanyols)... i tot això em diu que jo no soc igual que la resta d'espanyols...
Aina
.Publicat a Per què ets independentista?
sí, jo em considero catalanista sobretot. encara que tinc sentiments cntradictoris: en part veig com ens maltracten a cadenes com telemadrid o tele5, i em sento una mica fora de lloc, però per l'altra parlo amb gent de fora i em sento orgullosa de poder parlar amb ells, d'entendre'm. Per tant em considero catalanista(abans que espanyola soc catalana) a favor del bilingüisme, però amb molta moltíssima preferència al català, la meva llengua