Paula Costa Torres
per en 4 Desembre 2015
2,318 Vistes

1.     Objectius

 

 

 

Realitzar diferents experiments que ens permetin comprendre com es produeixen els fenòmens osmòtics per a posteriorment aplicar aquests coneixements a l’estudi de la cèl·lula.

 

 

 

2.     Fonament teòric de la pràctica

 

 

 

El midó és el polisacàrid de reserva dels vegetals i s’acumula preferentment en estructures de reserva com les llavors i els tubercles. Químicament és un polímer de glucosa i es tenyeix amb Lugol, ja que amb el iode forma un compost blau i estable a baixes temperatures com a resultat de l’adsorció de l'element esmentat

 

 

 

3.     Material

 

 

 

Lugol


 

Comptagotes (per al Lugol)


 

Plaques de Petri


 

Portaobjectes i cobreobjectes


 

Patata, pernil dolç (qualitat alta i baixa), arròs, macarrons i similar i altres aliments.

 

 Microscopi òptic

 

 

 

4.     Procediment

 

 

 

Prepara les plaques de Petri amb una mostra dels diferents aliments.


 

Afegeix a cada mostra unes gotes de Lugol.

 

Si et dóna temps, amb un bisturí raspa la superfície d’una patata i estén el resultat sobre un portaobjectes. A continuació afegeix una gota d’aigua i col·loca el cobreobjectes. Observa la preparació al microscopi òptic.


 

A continuació, afegeix a la preparació (just al costat del cobreobjectes) una gota de Lugol diluït. Absorbeix el sobrant i observa la preparació amb el microscopi òptic.

 

 

5.     Recollida i anàlisi de les dades

 

 

 

La pasta i l'arròs es varen posar molt negres perquè eren els aliments que més midó tenien. El pernil i el pavo tenien poc, ja que només es va tintar una petita part. A la sal, salsitxa, oli i formatge no es notava gaire, pareixia que no li havien ficat res.

 

6.     Conclusions

 

 

 

Uns aliments duen més midó que altres, com per exemple la pasta, la patata i l’arròs, que quan afegeixes unes quantes gotes de lugol es tornen negres de seguida. I altres aliments, com el pavo o el formatge, duen molt poc.

 

 

Per detectar el midó cal deixar caure unes gotes de lugol dalt l’aliment.

 

Vídeo procés per a detectar el midó en els aliments:

https://www.youtube.com/watch?v=Mi3X8-2RDN8

Publicat a: Educació
Sigues el primer a qui li agrada això.