marcus
per en 23 Juny 2013
693 Vistes

Doncs el procediment per saber quines efes habia d'utilitzar ha estat el mateix que durant tot el procés, les he reduit d'unes d'un violí 4/4 i el que ha sortit és això:

El material el trec amb un cutter amb una fulla primeta i les remato amb una mica de paper de vidre enganxat en alguna superfície rodona, en aquest cas la xeringa d'insulina del meu gat :-)

El lloc on he de colocar les efes el sé gràcies al full amb les mesures que vaig obtenir els primers dies, que em diu on s'ha de colocar el centre d'aquestes (que és on anirà allotjat el pont) i la distància entre els forats superiors, amb aquestes dades ja sóc capaç d'ubicar-les.

Amb les efes quasi acavades, em dona la sensació que no les acabo mai perquè les estic constantment retocant (signe inequívoc de la follia soa la qual estic avocat) començo a perfilar la barra harmònica.

Longitud: 240mm.

Gruix: 4mm.

Alçada al pic més alt: 9mm.

Ben bé o sé perquè serveix, però pel que he llegit serveix per aguantar la pressió de la pota esquerra del pont i alhora transmet la vibració per la tapa. Personalment crec que també és una eina per reafinar la tapa (la vibració de la tapa) degut a la caiguda de freqüència que pateix al inserir les efes.

Convé que sigui del material més sec i menys pesant que tinguem.

En el meu cas utilitzo una barra amb un espaiat elevat entre les vetes, perquè és la que tenia per allí i sembla bona.

Antigament les barres armòniques es treien de la material sobrant de la tapa.

Començo fabricant la barra a les mides establertes i adaptant-la a ull a la tapa.


 

Marco la forma de la base on anirà allotjada amb una arandela.

 

Ja queda més o menys llesta per anar afinant la superfície de contacte de la barra amb la base , la qual he de ser total i sense espais que no quedin tocant.

Per aconseguir que el contacte sigui de tota la superfície inferior el que faig és posar unes fustetes, que després treuré, que em serviran de guia per allotjar la barra encara no pulida, entremig de les fustetes hi posaré paper de vidre de forma que pugui posar la barra a sobre i anar rascant-a a sobre el parper de vidre que tindrà la forma de la base.

 

 

Vaig movent la barra per sobre el paper amb moviments molt lleugers però apretant perquè em vagi llimant el material de la barra que està en contacte amb la superfície. Quan tota el paper quedi marcat de pols vol dir que tinc contacte amb tota la superfície inferior de la barra i la base de la tapa.

una vegada aquí treuré el paper de vidre i colocaré la barra directamet a sobre la tapa a veure què tal encaixen.

Finalment, després d'afinar el plat, la barra queda així.

Publicat a: Arts
marcus
vaig avançant, lentament però sense pausa. es triga molt en acavar-lo, sobretot si la ama el vigila i no te'l deixa tocar!
26 Juny 2013