Propiciat per una discusió a una web tercera motivada per la frivolització de la mesura temporal de reducció del límit de velocitat a 110, i per la injustícia màxima que això suposa als propietaris de cotxes VIP com Audi, Mercedes-Gay-Benz, BMW, Ferrari ... i... com m'agrada discutir, portar la contrària a la societat preponderant i aportar proves, publicaré aquí que:
1) Tal i com es pot observar als mapes segünts és un fet que reduir la velocitat màxima redueix la sinistralitat.
2) No em ficaré en tema de consums. De fet, per reduir el consum la política ha d'ésser altra.
3) 140? 150? Alemanya? A cap pais (dels bons escolti, eh?) d'Europa es sobrepassen els 130 km/h. Ves tu, excepte a Polònia (uuuhhh!!), on la xifra d'accidents és molt més elevada.
4) Quina casualitat que els països amb menor nombre d'accidents tinguen 110 com límit (UK, Suècia, ...)
5) No estic defenent a cap govern.
Font: Wikimedia
Font: http://ec.europa.eu/health/indicators/indicators/index_en.htm
Fets relatius a la modificació de velocitats legals i incidència en els accidents.
Font: http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limit#Effectiveness